۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۳۱۸۱۰
حجت الاسلام ذوالنور در گفت وگو با رسا:

دشمنان دین علیه حوزه فضاسازی می‌کنند | طلاب دارای سخت‌ترین وضع معیشتی هستند

دشمنان دین علیه حوزه فضاسازی می‌کنند | طلاب دارای سخت‌ترین وضع معیشتی هستند
رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طلبه ها از بدترین وضعیت معیشتی برخوردار هستند، گفت: خناسان و دشمنان دین علیه حوزه فضاسازی می کنند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به برخی اظهار نظرها در زمینه بودجه حوزه های علمیه گفت: این امر که حوزه های علمیه جزئی از کشور محسوب می شوند بسیار بدیهی و طبیعی است و همه افکار عمومی دنیا نیز به این مسأله واقف هستند.

وی با بیان اینکه امروز طلبه ها از بدترین وضعیت معیشتی برخوردار هستند، اظهار داشت: امروز می توان معیشت طلاب را یکی از سخت ترین و مشکل ترین معیشت های جامعه معرفی کرد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه شهریه طلاب از محل وجوهات شرعی پرداخت می شود، ابراز داشت: اکثریت قاطع طلبه ها شهریه ای برابر 500 هزار تومان یا کمتر و یا کمی بیشتر اخذ می کنند؛ به بیان دیگر شهریه ای بالاتر از 800 هزار تومان وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طلاب در بدترین شرایط زندگی و معیشتی به سر می برند، خاطرنشان کرد: امروز طلاب با کل شهریه ای که می گیرند نمی توانند حتی یک زیرزمین در دورافتاده ترین نقطه شهر اجاره کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه تا کنون متکی به حکومت و دولت ها زندگی نکرده اند، بلکه تا جایی که توانسته اند مستقل از دولت ها بوده اند، گفت: سیاست کلی حوزه علمیه استقلال از دولت ها بوده و با این سیاست کرامت و عزت نفس خود را حفظ کرده است.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید بر اینکه در زمینه بودجه نباید میان حوزه و دانشگاه فرق گذاشت، ادامه داد: دولت چند سالی است که در ابعاد خدماتی و علمی یک سری کمک هایی به حوزه های علمیه کرده است؛ تنها تفاوت حوزه و دانشگاه این است که فارغ التحصیلان حوزه باید به خدمات فرهنگی جامعه مشغول شوند که آن هم بعد از اتمام سطوح معمولاً به خدمات دیگر مشغول می شوند.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش بودجه حوزه علمیه در بودجه سال 99 تصریح کرد: متأسفانه خناسان و دشمنان دین، تدین و مسائل معنوی جامعه همواره به دنبال فضاسازی علیه حوزه های علمیه هستند؛ ما در حال بررسی لایحه بودجه هستیم و مشاهده می کنیم کاهشی که در بودجه حوزه علمیه در چند سال گذشته به چشم می خورد به مراتب بیشتر از کاهش بودجه های دانشگاهی است./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
امروز رفع دغدغه معاش طلبگی کمک به تقویت حوزه هاست.
2
0
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
شاید هدف بعضی ها از هجمه ها علیه بودجه حوزوی نا امید کردن مردم از اصل نظام اسلامی باشد پس باید هوشیارانه عمل کرد.
2
0